Thursday, October 22, 2009

ceritacerita

huh, hari nie takdela brape busan sangatt cz harinie aku ade bnyk aktiviti dekat skolah , but not many sgt .
pagi2 mesti aa kena duduk beratur dekatt tapak perhimpunan then g dewan plak , aku pun masuk n terus duduk la sebelah anis , bila aku padang jerr belah kanan ade azri , tyme tuh aku rse nak jeritt plak , haha . tapi tak kan aku nak jerit kat dalam dewan tuh , mmg muke tak malu , *ko mmg muke tak malu pon hazirah! ;D . dah lame2 duduk situ , cikgu haslina shahrom plak bg announcement yang dia nak volunteer 15 orang bersihkan taman sains , aku n kawan2 aku mule muke macam malas jerr en , bila cikgu kater yg selebih nyer nanti cuci tandas , terus anis n dhiya cepatt2 bngun , aku , baki , sal , il , anis , ama , zaf n fatin pun pergi jerr la . padahal cikgu gimikk jerr en , haha .


bila da sampai taman sains tuh kitaorang semua letak aa beg kat atas kerusi yang berdekatan dengan taman sains , aku n kawan2 lain pun tak taw nk buat ape lagi , tiba2 teacher rosmina suruh angkat tong sampah n buang tarls yang da pecah *aku rasa aku eja tarls tuh salah , haha . ak pun buat la dengan baki and sal , tiba2 tyme tuh aku semangatt gilar nak wat tak taw la knape , haha . maklum lah da busan sangatt , ngee.. then dhiya n anis tengah sibuk tulis name kitaorang dekat atas kertas , ama n anis surina da cabut lari pergi bilik jahitan da .


lepas wat kerja yang tak seberapa amal tuh , kitaorang merumputt plak , aku pulak tyme tuh da sakit pinggang gila . rase malas nak buat *aku mmg pemalas kekadang , haha .then lepas merumput tuh kitaorang nak kena susun batu bata yang dekat pokok2 tuh , aku buat dengan pain dan iliani . baki and sal buat dengan dhiya , zaf n anis . mule2 aku , pain n iliani tak berapa pandai nak buat tuh , last sekali cikgu tunsiah la ajar kitaorang . aku ngan pain buat la benda bukan2 kat pasir tuh , cikgu da berleter gila2 na babab kitaorang la , aku n pain gelak2 aa yang iliani pulak macam orang da tak ade perasaan , haha . then lpas buat benda tuh aku nak kena letak bijih benih poko tahi ayam pulak , mmg pelik giler aa bijh benih dye , aku n pain pon da macam scientist da tyme tuh tgok benda tuh . then cikgu tunsiah pon ajar aku macam mane nak tanam bijih benih tuh , tyme tuh aku da macam petani moden da *nasib baik aku tak ambil kelas SPE for form four . aku pulak gila tekun tyme cikgu mengajar n tyme aku ngah menanam benda tuh.



bila da syok2 buat tuh dhiya pulak memekak kat sebelah pokok kitaorang , kate nak lawan la , mane pling cntik antere hiasan kitaorang la , macam2 la dak tuh , haha . aku, , pain n iliani pon macam mals gila nak layan dorang cz da cukup penatt da , haha . mule2 dhiya yer2 kate kitaorang punyer lawa last sekali dye backup yang dekat baki nyerr , haha , then aku suka tgok dye tyme dye tngah mengarah kitaorang , dengan reaksi muke dye tuh , haha ;D *tak lawak hazirah! .



bila da habis semua aku pon nak pergi siram pokok tuh pergi la mintakk air dekat dak laki , lagipon dorang tengah bersihkan kolam ikan yang agak kotor cz da berapa lame tak basuh , haha . then tyme aku lalu sebelah dorang , dorang semua nak baling air ikan yang kotor kat aku mmg aku jerit gila aa tyme tuh , aku dah cakap kat dorang jangan baling tapi dorang tak faham bahase * ;(( , then da ambik air tuh aku pon pergi la siram pokok , bila aku siram pokok tbe2 dhiya and anis berkata *bukan siram macam tuh!! . aku terus stop dari menyiram , last sekali zaf pulak yang siram pokok tuh , aku pon bagi la cz aku mmg da sakit gila pinggang aku , rase da nak tercabutt *tipu lah tuh , grr..


dah habis kerja , semua tgok anis , zaf n dhiya menggembur and merumputt tanah . semua muke kepenatan jerr , bila dah habis , semua g serbu ambil air dan roti yang cikgu bgi . anis jerr nak nasi ayam *but she kidding only ;)) . then kitaorang masuk aa dewan , borak2 la tapi ade yang nak main congkak . aku pon juz tgok jer la dorang main sebab aku da cukup penat da tyme tuh .

then tiba2 ustazah aisah datang mintak bantuan aku suruh kutip derma kat kelas2 , aku ok ajer la . ajak la pain n zaf pulak nak ikut . da habis pergi kutip derma , masuk aa dewan , mmg penat giler aa cz naik turun tangga . lepak2 la dengan dhiya n anis . then da lepak tuh pergi la tgok dak2 laki IS n KTP1 main carom , aku pon tgok jerr la , bila dak laki da habis main , dhiya , aku , ama n mery pon main carom . ama baru first time main , that coin banyak masok lubang , gila hott aa ama ;D , agak lama aa main benda tuh , busan pon ade , haha .